Lluisos d'Horta

Creu de Sant JordiDes de 1866 al servei del barri,
fomentant la cultura, l'esport, l'esbarjo i la formació.

La Plataforma ATENEUSxDEMOCRÀCIA rebutja les euroordres emeses contra les persones membres del govern a l'exili

Ateneus X DemocràciaDes de la Plataforma que conformem una col·lectiu d'ateneus associats a la Federació d'Ateneus de Catalunya rebutgem les euroordres que s'han emès des del Tribunal Suprem contra el Molt Honorable President de la Generalitat a l'exili, Carles Puigdemont, i les següents persones membres del seu govern a l'exili: Clara Ponsatí, Toni Comín i Lluís Puig.

Des de la nostra plataforma volem posar especial èmfasi en la figura del conseller de Cultura a l'exili, Lluís Puig, que sempre ha estat especialment sensible a la causa ateneística, i al qual vàrem agrair la seva dedicació amb una trobada-concert a Bèlgica durant el 2018.

Les euroordres emeses contra aquestes persones membres del Govern, com també la sentència contra les preses i els presos polítics i els líders socials, ens aboca a una regressió de drets i de llibertats que ens acosta a èpoques pretèrites que cada cop veiem més a prop. Tot pel simple fet d'haver organitzat un referèndum, amb el propòsit de conèixer la determinació del poble de Catalunya sobre la seva vinculació amb l'Estat espanyol.

ATENEUSxDEMOCRÀCIA demanem la amnistia per les nostres preses i presos , el retorn de les nostres persones exiliades i la llibertat immediata per les persones detingudes arbitràriament en els últims temps. Ens refermem en els valors de la democràcia, la llibertat i el compromís ferm amb la no violència davant d'aquesta clara erosió dels drets col•lectius, i ens posem a disposició de govern de la Generalitat tant a Catalunya com a l’exili, i del conjunt de la societat per ajudar a trobar les solucions necessàries per acabar amb la via repressiva, aconseguir el retorn de les persones preses i exiliades, i fer que el govern espanyol s'assegui a negociar un referèndum d'autodeterminació, l'única via per a canalitzar la voluntat democràtica del nostre país.

Finalment, expressem el nostre condol per la mort de Xavier Puigdemont, pare del president Carles Puigdemont, que reforça encara més la injustícia de l'exili i la distància forçada. Desitgem que el seu record acompanyi a tota la família. Descansi en pau.

Ateneus, Llibertat i Democràcia !

Novembre 2019

Entitats signants: Associació Cultural i Recreativa de Fals · Associació Cultural Plataforma Odèon · Ateneu Garriguenc · Ateneu Golmesenc · Ateneu Igualadí · Ateneu Popular de Ponent · Centre Amics de Reus · Centre Cultural Sant Vicenç de Sarrià · Centre Moral d'Arenys de Munt · Centre Moral i Cultural del Poblenou · Círcol Catòlic de Badalona · Foment Hortenc · L'Avenç Centre Cultural · Lluïsos de Gràcia · Lluïsos d'Horta · Orfeó Martinenc · Patronat de la Catequística · Societat Cultural Sant Jaume

Comparteix aquest article

Localització de Lluïsos

Carrer Feliu i Codina 7 i 9 - 08031 Barcelona

Tel. 93·427·73·27 / 619·10·59·27

Horari d'atenció al públic a Secretaria: de dilluns a divendres de 17:30 a 19:30 h.

Lluïsos d'Horta és una Associació Sense Ànim de Lucre inscrita en el Registre d'Entitats Religioses del Ministeri de Justícia amb el núm. 018983 (antic registre 5794-SE/C)